Beijing 1e periode - Reisverslagen van Edmond Claus - WaarBenJij.nu Beijing 1e periode - Reisverslagen van Edmond Claus - WaarBenJij.nu

Beijing 1e periode

woensdag 9 november

Na een lange reis kom ik aan in mijn nieuwe appartement. Nadat Jan heeft afgerekend met een taxi chauffeur die hem voor 30 RMB probeert te tillen. (€3,-) voor ons ritje van het vliegveld naar het appartementen complex Sandelwood Mariott Executive Apartments in het Chaoyang District in Beijing. Hier zal ik wonen als we in Beijing zijn. Jan is er tot op heden 8 dagen geweest. Voor de rest is het trainingskampen, scouting en andersoortige reizen. Het is erg luxe met veel woon comfort. Het ligt in een rustige wijk vlakbij de 5e ring op 20 minuten van het vliegveld en een minuut of 35 van het centrum en het CFA kantoor.

http://www.marriott.com/hotels/travel/bjssw-the-sandalwood-beijing-marriott-executive-apartments/

Na mijn koffers te hebben weggezet gaan we beneden in het restaurant lekker wat eten met een goed glas rode wijn. Nog even skypen met thuis en met de Ipad het appartement door. Om 0.30 lig ik in bed en slaap heerlijk.

donderdag 10 november

Heerlijk rustig opgestaan en alle tassen en koffers uitgepakt. Toch wel een gek idee. Dit is mijn thuis basis in China voor de komende drie jaar. Om 12.15 eten we met de hotel manager de lunch. Hij heet James. Nb veel Chinezen nemen een westerse naam aan, dit onderscheid ze dan van de andere Chinezen. James is een heel aardige man en heel onderhoudend. Hij spreekt uitstekend engels, wat wel moet in een appartementen hotel waar voornamelijk Europeanen verblijven. Hij heeft nog een paar goede tips voor ons wat betreft goedkoop shoppen, afdingen en leuke dingen voor als de gezinnen over zijn. Na het eten laat Jan mij de fitness zaal, zwembad, sauna en stoom bad zien. Prachtig ziet het eruit.

We gaan lopend naar de supermarkt. Hier verkopen ze werkelijk alles van eten tot aan fietsen en televisies.
Op de vis afdeling en vlees afdeling komen we het ware china tegen. Kant en klare varkenspoten en kippen poten alleen ontdaan van de huid maar met nagel en al zijn er te koop. Ook levende schildpadden of karpers kan je kopen voor in de pan. Je mag hem zelf aanwijzen.
We overwegen om een fiets te kopen. Voor €60,- euro koop je een spiksplinter nieuwe mountain bike. Met een top slot voor €3,- erbij ben je klaar. Als ik afreken heb ik twee bomvolle tassen voor €33,-. In nederland had ik op de €100,- euro gezeten. Ik sleep me een ongeluk terug naar het appartement.

vrijdag 11 november

Om 11.00 hebben we een afspraak met Li Feiyu is ons contact persoon geweest m.b.t. alle contract zaken. We hebben een meeting in het kantoor van de voetbal bond. We worden uitgenodigd voor de lunch. Hot pot een traditioneel manier van eten. Hier wordt vlees, groente, vis etc. door jezelf in een pot met kokend water gelegd waarna je het in een sausje doopt en heerlijk opeet. Het lijkt op Fondue. Dit is echter erg vet arm en erg lekker. Bij het eten wordt er naar harte lust Chinese water gedronken. Eigenlijk gewoon jenever (60% alcohol). Het is niet mijn ding maar uit beleefdheid moet je wel meedoen. Is erg belangrijk hier. Na afloop van het eten (duurde 3 uur)gaan we (redelijk vrolijk) met de taxi naar de Silk Market. Dit is een soort zwarte markt waar je alles kan kopen op het gebied van kleding, tassen schoenen en elektronica. Alles is nep maar wel ok. Het is hier de sport om over elk bedrag te onderhandelen. De manager van ons Hotel had gezegd altijd maximaal 1/3 betalen van wat er gevraagd wordt. Dit zijn wij niet gewend maar ik leer het al snel. Kadotjes voor de kinderen en zaken als koffer, tas, Ipad zaken en kleding worden aangeschaft. Het is allemaal spotgoedkoop. Een paar prachtige nieuwe schoenen koop ik voor € 20,- een (nep) Armani jas voor € 50,- etc
Als we na afloop naar huis rijden zie ik voor het eerst wat een inmense stad dit eigenlijk is (30 miljoen inwoners met voorsteden). We rijden door het business district bij de 3e ring oost.
De wolken krabbers torenen omje heen de lucht in. Zeer indrukwekkend. In de avond zie ik het Chinees A-team verliezen van Irak waardoor deelname op het WK is uitgesloten. De bond had anderhalve maand geleden Carmacho aangesteld met zijn staf voor 4,5 miljoen euro netto per jaar voor 3 jaar. Deze hebben nu 3 jaar geen officiele wedstrijden meer te spelen. Dat is een hele grote klap voor de CFA. Alle ogen zullen nu op ons gericht zijn.
Ik val slecht in slaap na een enerverende (werk)dag. :-)

zaterdag 12 november

In de ochtend nog even wat boodschappen gekocht in de supermarkt + een printer en een rol koffer. In de middag heb ik getraind in het krachthonk. Prachtige apparatuur, hier kan ik mijn revalidatie proces voor mijn achillespees operatie prima voort zetten. In de avond worden we opgehaald om uit eten te gaan in een top restaurant in het centrum van Beijing. Een kennis van onze team manager mr Li verzorgt deze avond. Hij ziet eruit alsof hij de hoofdrolspeler in een Chinese maffia film is. Het eten is van hoog nivo maar allemaal erg heet. Mr Li heeft 3 dames uitgenodigd die hij voorstelt als kennissen van hem. Het maakt het wel gezellig dat de meiden erbij zijn. We krijgen geen water of iets dergelijks te drinken alleen Chinese water. Deze is heel speciaal en erg duur. Na twee Gambe's (in een keer achterover slaan, (en geen lullige borrel glaasjes kan ik je verzekeren) haak ik af. Onbeleefd of niet het is gewoon niet lekker en doet wat met je geest uiteraard. Na afloop van de avond opnieuw door de stad naar huis. Zoals elke keer staat het verkeer op sommige plekken muur vast. Verkeer is een groot probleem in deze stad.
Die nacht slaap ik heel onrustig en raakt mijn buik wat van streek. Het hele hete eten en de Chinese water doen hun werk.

Zondag 13 november

Rustig wakker worden en daarna trainen.
Ik werk wat op de computer als voorbereiding op de komende gesprekken en presentatie. Op 21 november hebben we een presentatie voor de vice presedent mr Yu. Hierin moeten we onze plannen presenteren. In de namiddag gaan Jan en ik naar een heel groot winkel centrum Joy City dit is een 8 etrages grote bijenkorf met alles erop en eraan. Restaurants, Bioscoop, Winkels etc. Hier eten we [tapi jakkie],als voorgerecht. Het wordt voor onze neus bereid. Geweldig om te zien. Verderop op de avond gaan we hot potten vlakbij ons appartementen complex. Laat op de avond na heerlijk eten lopen wa door het donkere park naar huis. We hebben geen jas mee want in de voor avond was het nog lekker weer. Nu is het afgekoeld tot 1 graad boven nul. Waar we al bang voor waren gebeurt. Aangekomen bij de uitgang , na 10 minuten lopen, blijkt het park afgesloten te zijn. Gelukkig is ook hier (zoals overal in het land) weer een "hard" werkende oppasser die zich nuttig maakt om voor ons het hek open te doen. Ik moet de Chinesen nageven dat ze allemaal (op sommige taxi chauffeurs na) heel erg vriendelijk en gastvrij zijn. Daar kunnen wij in Nederland wel een voorbeeld aan nemen.
Uiteindelijk in hotel maak ik een beroerde avond mee. Het woord buikloop doet in mijn geval zijn naam eer aan. Gelukkig brengt de immodium pilletjes wat verlichting. Het moest er een keer van komen. Tapi Jakkie, Hotpot, de kou, vermoeidheid en een bacterie gezamelijk was te veel voor mijn gestel.

Maandag 14 november

Ontbijt is geroosterde toast met aardbeien jam en een kop thee. Om 10 uur komt de schoonmaakster binnen. Op maandag en donderdag om 10.00 wordt mijn appartement gecleaned. Elke dag wordt mijn kamer snel aan kant gemaakt inclusief het bed maar twee keer in de week wat uitgebreider. Wassen en drogen doe ik zelf. Om 11.00 heb ik met Jan afgesproken in zijn kamer. Hier maken we een start met de presentatie. Het kost nog wel wat moeite om de juiste kapstok op te zetten waaraan we alles willen hangen. Om 13.45 hebben we de eerste ruwe schets op papier. We vertrekken naar het kantoor van CFA voor een meeting met onze team manager mr Li en Cui. We houden ons bezig met de planning tot en met november 2012 tot en metde Asian Youth Cup. Het team vertrekt eind november naar Gabon voor een wedstrijd. Onbegrijpelijk dat ze twee dagen heen reizen (via Parijs) en twee hele dagen terug voor een wedstrijd tegen een ?? tegenstander. Dit gaat er bij de spelers inhakken. Ikzelf ga niet mee omdat ik naar huis ga. Sam is jarig, Sinterklaas en de 21e zijn we 12,5 jaar getrouwd. Ik kijk er erg naar uit weer even thuis te zijn. Als ik op 4 december terug ben gaan we een cursus geven voor coaches ergens in het zuid oosten van China en vanaf 8 december weer met onder 19 op trainingskamp in Gangzhou. We nodigen ook onder 16 uit die zich ook hebben geplaatst voor de asian youth Cup. Jan gaat zich hier ook nadrukkelijk mee bemoeien. op 22 december vlieg ik weer naar huis voor kerst. Het ziet er naar uit dat we in om twee maanden minimaal twee weken in het buitenland zitten en om de twee maanden twee weken in China op trainingskamp.
Tussendoor houden we ons bezig met voetbalontwikkelings zaken. Dit zal nog een hele tour worden om daar wat neer te zetten. Eigenlijk vraagt dat full time aandacht. Cui laat ons ons kantoor zien. Het is een kale lege ruimte met een aantal buro's die niet gebruikt worden. Jan heeft een nieuw buro, ik een oude. Verschil baas en assistent is duidelijk. Dat werkt nou eenmaal zo in deze cultuur. Ik kan het hebben en Jan stelt zich zo in elk geval niet op, dat is het belangrijhkste.Cui nodigt ons uit voor Hotpot (met chinese water. Deze sla ik graag even over. Ik zit heerlijk aan de Cola en in plaats van vlees Hotpot ik heerlijk wat vis. Na het bijwerken van deze blog en wat mail verkeer voor de toernooien en voorbereiding voor morgen. Even Tv kijken en dan een goede nacht maken. Morgen weer naar kantoor., Cui gaat met mij mijn telefoon en internet dongel halen zodat ik ook mijn chinese nummer tot mijn beschikking heb.

Dinsdag 15 november

Een ochtendje eerste ven trainen dan naar kantoor en daarna met Cui naar de telekom company. Zonder Cui die een beetje engels spreekt was ik nergens gekomen. Uiteindelijk loop ik het gebouw uit met draadloos internet en nieuwe Iphone. Mijn mobiel nummer is (een hele mooie) 0086 186 10170711. In de avond gaan Jan en ik wat eten in ons hotel. Heerlijk eten.

Woensdag 16 november

We zijn door Arie Haan die hier een club traint uitgenodigd om voor zijn 63e verjaardag een hapje te komen eten. In de middag vertrekken we richting het centrum waar we eerst onze kaartjes voor zaterdag (Frank Boeijen in Peking) gaan ophalen bij de Nederlandse ambassade. Altijd prettig om te weten waar die zit. Bij binnenkomst moet je je legitimeren en je mobiele telefoon afgeven. Voor het hek staan Chinese soldaten de wacht te houden. Eenmaal binnen besef ik dat ik weer even op nederlands grondgebied ben. Best een lekker idee. Binnen raken we wat aan de praat met nederlandse ambassade medewerkers. Een van hen legt mij uit, op mijn vraag waarom de mobieltjes moeten worden afgegeven, dat het te maken heeft met veiligheid en voorschriften. Het verhaal gaat dat recht tegenover de ambassade wijk in een groot flatgebouw drie verdiepingen vol staan met afluisterapparatuur waar de geheime dienst de gehele ambassade wijk scant op informatie.
Als we weglopen en we kijken naar het gebouw geeft dat toch een raar gevoel. We eten wat bij een orginele italiaanse pizzaria en gaan dan op pad om een kadotje voor Arie Haan te kopen. Het wordt een hele mooie fles rode wijn van The Great Wall, het chinese wijn merk bij uitstek. In de avond pakken we een taxi naar het restaurantje Morel waar Arie zijn verjaardag viert. Het is een knus klein belgisch georienteerd restaurantje. We beginnen met een lekker orgineel Belgisch biertje (Duvel !!) Arie komt binnen en later zijn nederlandse vrienden. Deze kent hij al 6 jaar zolang als hij in China is. Deze jongens wonen hier al 15 tot 20 jaar en hebben hun bedrijven hier. Ze vertellen zeer boeiend over de ontwikkelingen van de afdgelopen 15 jaar. De opmars en de cultuur veranderingen en verschillen. Erg intressant en leerzaam. Als we heerlijk hebben gegeten en fantastische franse wijn hebben gedronken moeten we mee naar The Swing. Arie en de jongens hun vaste stek. Waarom dat bleek al snel. Bij binnenkomst klinkt er al snel Hazes met de vlieger en Paul de Leeuw vlieg met me mee uit de speakers. De jongens vertellen over de barstreet waar deze tent in staat en waar tot 10 jaar geleden nog niets was. Nu is het een bruisend uitgaans gebied. The Swing is echter de enige westers georienteerde bar/dancing. Of het nog niet genoeg is gaan we nog even een afzakkertje doen bij Meggies. Dit is een nachtclub waar we tot 4 uur blijven. Van arie Haan hebben we inmiddels afschgeid genomen. Hij speelt met zijn team zaterdag de bekerfinale. Daarna pakken we een taxi om af te sluiten met een broodje Shoarma. De jongens spreken al redelijk Chinees na zoveel jaar en het is zeer grappig hoe zij de chauffeur vertellen waar hij heen moet. De shoarma tent blijkt gesloten. Inmiddels is het gaan regenen en we druipen letterlijk en figuurlijk af. Om 5 uur rol ik mijn bed. Dat is lang geleden dat het zo laat is geworden. Nog snel even een sms bericht aan Joriek (vol met fouten uiteraard). De nacht start met de reactie vanuit Haarlem WAAR KOM JIJ VANDAAN ?

Donderdag 17 en vrijdag 18 zijn wat ongezellige dagen. Veel in het Hotel. Behalve vrijdag toen ze we naar de Silk market geweest en hebben daar wat kadootjes en kleding gekocht. Jan pakt nog een gitaar en begint te spelen midden in de zaak op de trap. (ze verkopen echt alles daar, ben alleen nog geen buitenboord motor voor mijn bootje tegen gekomen:-) ) Dat levert veel hilariteit op. Hij kan overigens fantastisch spelen en zingen. Gedurende de dagen houden we ons bezig met wat algemene voorbereidingen voor onze presentatie die we woensdag ochtend gaan geven aan mr YU de vice president van de bond. Hierin willen we neerleggen wat onze plannen zijn voor het komende jaar. Zowel voor de breedte sport als voor de topsport. We beseffen wel dat je hier overleeft als je resultaten boekt. Dat was een van de zaken die me nu wel duidelijk is hier. Op zich is daar niets mis mee, het geeft echter wel wat druk waardoor je op moet passen niet minder zuiver te worden in je keuzes.
Verder is voor Jan en mij de situatie bij Ajax een belangrijk gespreks onderwerp. We proberen via internet ajaxshowtime, AD en Telegraaf zo veel als mogelijk te volgen. Wat een wendingen continu.

Zaterdag 19 november

Een dag in het appartement. We volgen het nieuws en maken ons klaar om s'avonds naar de DOA club te gaan. Hier treedt Frank Boeijen op. Het is een gezellige avond waar we weer veel nederlanders ontmoeten. Frank Boeijen is ok alleen erg slecht te verstaan. Na afloop gaan we weer even naar de barstreet en The Swing. Op een gegeven moment is het duidelijk waar om het de Swing heet. Aan het plafond hangen beugels waar vier grappenmakers (nederlanders) met hun broek op hun knieën (onderbroek aan gelukkig)vanaf de bar heen en weer zwaaien op de muziek van de Village People YMCA. Een ludiek gezicht. Deze keer zijn we op een fatsoenlijke tijd thuis. Gelukkig.

Zondag 20 november

In de ochtend rustig aan en lekker gelezen in het boek van Bettine Vriesekoop 1000 dagen in China. Ze geeft op een hele informatieve en prettig beschreven wijze weer welke problematiek er in China is en hoe het leven hier verloopt. Voor mij een zeer informatief boek. Je leert hierdoor het land en de mensen beter begrijpen. Maar echt begreijpen zal je ze denk ik nooit. Hiervoor ben ik al teveel beinvloedt door mijn nederlandse achtergrond en opvoeding. Die ligt t.o.v. China wel mijlen ver uit elkaar. Dit heeft alles te maken met de historie en de belangen verschillen van beide samenlevingen. Wel belangrijk om kennis van te nemen om te kunnen functioneren. Ook de documentaire "Vote for me" gaf mij een ander inzicht. Dit gaat over een basischool klas waarin de kinderen de klassen vertogenwoordiger op een democratische wijze mogen kiezen.Het zijn kinderen van 9 jaar. Je ziet dan ook hoe het er thuis aan toe gaat en hoe ze door hun ouders worden gestuurd om hun doelen te bereiken.
In de middag maak ik een wandeling door het park dat naast ons appartement is gelegen. Hier zal het van de zomer geweldig verblijven zijn voor de kinderen als ze komen. Allerlei speelapparaten, bootjes, racecarts,voetbal veldjes etc etc. ook het hotel zelf met zijn zwembad zal ze goed bevallen. De verwachting is dat ze half februari komen voor drie weken, als de school toestemming geeft.

Maandag 21 november

Ik sta op met de wetenschap dat ik vandaag 12,5 jaar getrouwd ben. Mijn schoonmoeder heeft de avond ervoor al een heel lief berichtje gemaild. Ik heb voor Joriek een mooie bos bloemen besteld die op haar school wordt bezorgt. Toch een beetje een verrassing. In de ochtend neem ik een taxi om naar kantoor te gaan. Ik moest nog wat regelen maar heb ook echt de behoefte om er even heen te gaan. Ik wil de collega's graag ontmoeten. Ik ga tenslotte op zaterdag de 26e al weer naar huis en kom op kantoor wellicht in februari pas weer terug. We lunchen gezamelijk en we praten een beetje over Ajax, werk en de plannen die we hebben. Cui helpt me nog even om een kastje te kopen waar mee ik met mijn internet 3G kaart zowel op mij n Ipad als op mijn PC Wifi heb. Handig voor als we straks weer op trainingskamp zijn en er geen (goede) Wifi verbinding is. Ik moet tenslotte toch naar huis kunnen Whatsappen, Viber bellen en Skypen. Dat dit allemaal kan tegenwoordig is wel echt geweldig. Ik zit nu regelmatig met de kinderen galgje te spelen via Skype. Het voelt zo of je er helemaal bij bent, ook voor hun. De gedachten bekruipt me wel steeds vaker dat het ook voor hen best mooi zou zijn om hier een tijdje te wonen. Niet als ik zoveel hier niet ben maar wellicht in de toekomst in een andere functie waardoor je meer in Beijing bent zou het prima kunnen. Het is een stad die alles heeft met vriendelijke mensen. Wat zou het mooi zijn voor de kinderen om Chinees te kunnen spreken. Ze zitten nu in de leeftijd om dat snel op te pikken. Voor ons ligt dat een stuk lastiger. Joriek zou hier zo een baan hebben in het onderwijs en de meeste Expats hebben een aji. Een huishoudhulp en kinderoppas voor een goed betaalbaar bedrag. Wat me wel tegen staat is het verkeer rond de spits tijden en de luchtvervuiling. Dat zijn wel zaken die het leefklimaat niet positief bevorderen.

Dinsdag 22 november

@$%! #@#$! Heb net af tot en met donderdag 24 raak ik alles kwijt. Lekker is dat. Gaat een half uurtje werk. Grrr

Deze dag stond in het teken van het voorbereiden op de presentatie van woensdag. In de ochtend gerevalideert en in de middag met jan de laatste puntjes op de i gezet. Het ziet er goed uit en is een logisch en steekhoudend verhaal. Met goede adviezen.

Woensdag 23 november.

De presentatie loopt top. De vice president is na afloop erg enthousiast en omarmt het plan volledig. (om maar even in de Ajax terminologie te blijven)
Alle speerpunten worden geaccodeerd zo ook de voorgestelde planning met betrekking tot de trainingskampen en benodigde extra staf. Het ziet er dus naar uit dat we in mei een maand in nederland zullen zijn. Vandaag het accoord van terborg gekregen om daar te komen spelen. Net als Uitgeest en de Copa toptoernooien voor onder 19 in Nederland en Europa. Ook de Chinese leraar gaat er komen. Nu moeten we er echt aan geloven. De taal is echt verschrikkel;ijk moeilijk. Er is al 20 keer tegen me gezegd wat mayonaise is. Het blijft gewoon niet hangen. Wij hebben op geen enkele wijze een referentie tot deze taal.

Donderdag 24 november

Vanuit de meeting is veel werk gekoemn. Ik heb het weer eens ouderwets druk en zit de hele dag op mijnkamer te werken. Het is mijn kantoor. Ik heb er alles van printer tot internet etc etc. Jan is vanochtend naar gabon vertrokken. Een reis van wel 40 uur in totaal. Verzamelen in Shamnghai maar om 7 uur al naar het vliegveld. daarna om 22.00 vertrek naar Parijs, weer 5 uur wachten en dan door naar Gabon. Ditzelfde verhaal maandag dus weer terug. Een wedtsrijd op een knollen veld wat ik begreep maar met commerciele en politieke redenen. Sportief gezien is het geen meerwaarde. Is vorig jaar al besloten. Wie daar dan Ja tegen zegt is niet te achterhalen. Helaas kon ik niet mee :-) Dus vertek ik zaterdag ochtend naar mijn vrouw en kinderen. Heeerlijk
Maar morgen eerst nog een meting opo kantoor waar ze me gaan uitleggen hoe alles is georganiseerd in de CFA en in het land qua structuur en competities e.d.

Vrijdag 25 november

Vroeg uit de veren want om 09.00 wordt ik verwacht.

Zaterdag 26 november

Naar huis tot 4 december dan ben ik weer terug.

Recente Reisverslagen:

30 November -0001

...
Edmond

Actief sinds 25 Okt. 2011
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 47837

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2011 - 01 November 2014

Voetbalavontuur in China

16 December 2012 - 16 December 2012

Terra Cotta Warriors Xian

17 November 2012 - 15 December 2012

December 2012

28 Oktober 2012 - 18 November 2012

Asian Youth Cup in de UAE

22 Oktober 2012 - 18 November 2012

Asian Youth Cup in de Verenigde Arabisch Emiraten

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Keeperskamp en weekje thuis

29 Augustus 2012 - 28 September 2012

Vier landen toernooi "Laatste test voor Asian Cup"

20 Augustus 2012 - 28 Augustus 2012

Vakantie in China (Beijing 2e periode)

08 Augustus 2012 - 19 Augustus 2012

Vakantie in China (Chendu-Guillin-Yangshou)

01 Augustus 2012 - 08 Augustus 2012

Vakantie in China Beijing 1e periode

08 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Cursus en vliegende keeperskampen

18 Juni 2012 - 08 Juli 2012

"Leeg"

05 Juni 2012 - 18 Juni 2012

Dichtbij maar toch zo ver weg

15 Mei 2012 - 05 Juni 2012

Trainingskamp en toernooien in Nederland

26 April 2012 - 14 Mei 2012

Edmond alleen op de wereld

11 April 2012 - 25 April 2012

April doet wat hij wil !! In mei is China erbij.

10 Maart 2012 - 29 Maart 2012

China in Maart

29 Februari 2012 - 10 Maart 2012

Trainingskamp Qatar

29 Januari 2012 - 28 Februari 2012

Februari een maand van veelzijdigheid

08 Januari 2012 - 21 Januari 2012

Scouten i.p.v. trainen jan 2012

04 December 2011 - 23 December 2011

Trainingskamp in Guangzhou

26 November 2011 - 04 December 2011

Weekje thuis

09 November 2011 - 26 November 2011

Beijing 1e periode

26 Oktober 2011 - 09 November 2011

Kwalificatie Asian Youth games 2012

Landen bezocht: