Vakantie in China (1e periode Beijing) - Reisverslag uit Peking, China van Edmond Claus - WaarBenJij.nu Vakantie in China (1e periode Beijing) - Reisverslag uit Peking, China van Edmond Claus - WaarBenJij.nu

Vakantie in China (1e periode Beijing)

Door: Edmond Claus

Blijf op de hoogte en volg Edmond

23 September 2012 | China, Peking

Na lange pauze in het schrijven pakken we de draad weer op.
Er is een hoop gebeurt in de tussentijd.
Mijn gezin is een maand in China geweest, we hebben een 4 landen toernooi gespeeld en ik sta nu aan de vooravond vanm een keepers kamp om de nr 2 en 3 voor de Asian Cup te kwalificeren. Daarna een weekje heerlijk naar huis om vanaf 8 oktober de voorbereiding op de Asian Cup te gaan beginnen. Deze vindt plaats van 3 tot en met 17 november in de UAE.

Beijing vkantie de 1e week.

Op 1 augustus in de ochtend arriveert de familie op Beijing international airport. Wat is het weer heerliojk om die lieve koppies weer te zien. Ze hebben een goede reis gehad en we vertrekken met twee taxis naar het Hotel. Waar we de vorige keer nog met een SUV naar het hotel gingen is het nu reeds zo vertrouwd dat we met twee taxis toe kunnen.
We slapen met z'n allen in mijn appartement. Dat is niet heel ruim maar het past prima. Als we op terschelling gaan kamperen hebben we minder ruimte en comfort. Ik heb twee extra bedden gereserveerd en met de een bankdeel aangeschoven aan het bed en een opblaas matrasje in de inloop kast ligt iedereen prins heerlijk te slapen.
De eerste dagen moeten de kinderen wel wennen aan de hitte. Het is overdag ruim in de 30 graden en met de jetleg etc etc is dat best pittig.
We maken veel gebruik van het zwembad in het Hotel. Praktisch elke dag liggen we daar wel een uur of soms wel twee in. Ik heb voor de kinderen kadoos gekocht om in het zwembad te gebruiken. dat blijkt een goude zet. Ook beneden in het restaurant weten ze dat de Clausjes weer zijn gearriveerd. Twee of zelfs drie keer per dag worden er 2 capuchino , 3 hete melk en 1 citroen water getapt en naar boven gebracht. Van de week (18 september) vroeg een serveerster wanneer het gezin weer kwam, was zo gezellig... Op de kamer kijken we films die ik voor de kinderen heb gedownload en vooral ook veel Olympiusche spelen. Het is wel heel veel tafeltennis, badminton, schieten, zwemmen en turnen. Gelukkig zien we Epke live zijn gouden plak binnen slepen. wat een gevoel van chauvinisme stroomt er door de kamer. KIPPEVEL. In de individuele sporten blinken de Chinezen uit maar in de spelsporten leggen ze het continu af. Dit gegeven en het feit dat voetbal als enige Chinese Olympische spelsport niet vertegenwoordigd was krijgen we later nog op ons bordje. Wat betreft de balsporten en de medailles, China haalt er geen een.
Als Joriek en de kinderen zijn gearriveerd op 1 augustus wordt ik de volgende middag op het CFA kantoor verwacht. Jan en YOussef zijn in Nederland op vakantie en komen de 11e terug om de Weifang Cup te spelen. Een toernooi wat niet door ons gespeeld zou worden maar die op het laatste moment wel op ons agenda tercht kwam. Youssef en Jan konden gelukkig hun vakantie nog aanpassen maar voor mij was dat helaas onmogelijk. Op kantoor de volgende dag bleek dat de bond wilde dat de voorbereiding voor het toernooi nog eerder zou starten. De spanning was groot welk effect dat op mijn vakantie zou hebben. Gelukkig werd er een goede oplossing gevonden door de bond zodat alles door kon gaan voor iedereen zoals gepland en de spelers goed voorbereidt zouden zijn.
De kinderen zijn vrij snel over de Jet leg heen. We vermaken ons in het park, varen met een bootje, knutselen, spelen Monopoly halen een ijsje, gaan naar de M van Mc Donalds etc etc. De X-box doet ook zijn werk hier spelen de kinderen volop mee.
Op vrijdag gaan we naar het natuur historisch museum waar we echte Dino skeltten en Mamoet skeletten zien. Ook is er een tentoonstelling van opgezette Safari dieren. Heel mooi. Op zaterdag gaan we met de Metro naar het Summer Palace. Het buiten paleis van de Keizer. We maken een boot tocht op het meer en klimmen naar de top van de heuvel waar het paleis op staat. Hier kijk je prachtig uit over de stad. Het vervoer in de stad is niet echt comfortabel met een gezin met 4 kleine kinderen. Maar met taxi en metro redden we het prima al zijn we elke keer uitgeput als we thuis komen. elke activiteit of bezoek is een onderneming opzich. De Zondag relaxen we in het Hotel. We gaan zwemmen en naar de Sauna en in de avond gaan Noa en Sam en ikzelf naar een traditionelen Kung Fu Show. Sam die in Haarlem op Kung Fu zit vindt dit helemaal te gek. Joriek gaat in de middag naast het Hotel naar een massage salon. Ze komt er helemaal dissie vandaan. Hier wordt je niet lekker gemasseerd maar worden je blokkades opgeheven en worden er pijn punten gezocht en bwerkt. Het was niet echt lekker maar wel heel goed, was haar reactie. Ze masseren ook niet op de huid maar je wordt in eenkatoennene pak gehsen waar op ze masseren.
Maandag gaan we naar het aquarium. de vorige keer had ik net onvoldoende tijd en onvoldoende geld om het te doen. deze keer hebben we er een dag voor uit getrokken. Het was leuk maar stervens druk. We zien mooie aquariums en een dolfijnen show. Om eerlijk te zijn Hardewijk is beter. Maar voor China is dit nieuw en een hele mooi show. We moeten uiteraard weer met iedereen op de foto. Noa vindt het prachtig en gedraagt zich als een echt fotomodel. Ze wil met iedereen op de foto en heeft altijd een lach. Lotte is er helemaal klaar mee en kijkt naar iedereen die een foto maakt boos.
Op Dinsdag ga ik nog even naar kantoor om de laatste zaken te regelen.
op Woensdag moeten we om 05.00 uur op om om 05.45 in de Taxi te zitten naar het vliegveld. De Vakantie voor de kinderen en Joriek was al begonnen, voor mij gaat hij nu beginnen.

• 23 September 2012 - 18:54

Olav Versloot:

Leuk om te lezen weer, Edmond. Het verhaal van de foto's klinkt hier niet onbekend: ik reken minstens een half uur langer dan nodig als ik met mijn dochters boodschappen ga doen. Ze ondergaan het inmiddels gelaten!

Verslag uit: China, Peking

Vakantie in China Beijing 1e periode

Na lange pauze in het schrijven pakken we de draad weer op.
Er is een hoop gebeurt in de tussentijd.

Beijing vkantie de 1e week.

Op Dinsdag ga ik nog even naar kantoor om de laatste zaken te regelen.